Публикатор

Krajowy Fundusz Szkoleniowy - Informacja o naborze.

 



Ogłoszenie o naborze wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na 2025 rok
 
Powiatowy Urząd Pracy w Pińczowie ogłasza nabór wniosków pracodawców o przyznanie
z Krajowego Funduszu Szkoleniowego środków na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców. Kwota, którą dysponuje Urząd w 2025 roku wynosi: 229 940,96 zł.
 
Wnioski przyjmowane będą w terminie od 10.02.2025 r.do 13.02.2025 r.:
 
  1. w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy, ul. Złota 7,
    28-400 Pińczów  (sekretariat, 10.02.2025 w godzinach od 8:00-16.00;
11.02.2025-13.02.2025 w godzinach 07.15.-15.15)  lub
  1. drogą elektroniczną:
-poprzez platformę ePUAP2 (pismo ogólne do podmiotu publicznego) wraz z wnioskiem i załącznikami lub-poprzez usługę elektroniczną publicznych służb zatrudnienia: TUTAJ, Do ww. wniosku należy załączyć pobrane ze strony internetowej PUP załączniki dostępne pod adresem: http://pinczow.praca.gov.pl/ w zakładce:  Urząd - Dokumenty do pobrania – Pracodawcy i przedsiębiorcy (pobierz)  do dnia 13.02.2025 r.
 
Wniosek powinien być podpisany przez osobę uprawnioną, zgodnie z informacją
w dokumentach rejestrowych firmy lub osobę posiadającą upoważnienie. W przypadku, gdy wniosek będzie przygotowywany przez reprezentanta posiadającego odpowiednie pełnomocnictwo (do składania oświadczenia woli w imieniu pracodawcy) lub wskazanego w dokumentach rejestrowych firmy istnieje możliwość przygotowania i wysłania takiego wniosku tylko w sytuacji gdy ww. osoba jest wskazana na koncie organizacji (praca.gov.pl) jako reprezentant organizacji. Wnioski złożone w wersji elektronicznej muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu  z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub potwierdzone profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
 
Wnioski złożone w inny sposób (np. drogą mailową) oraz poza ww. terminem i godziną naboru pozostawia się bez rozpatrzenia!!!
 Za datę złożenia wniosku uznaje się faktyczny termin wpłynięcia wniosku do Urzędu.
 
Rozpatrzeniu podlegają wyłącznie wnioski złożone na druku urzędowym PUP w Pińczowie obowiązującym w 2025 r., prawidłowo wypełnione oraz zawierające wszystkie wskazane w nim załączniki lub wnioski zamieszczone na stronie www.praca.gov.pl. wraz z załącznikami pobranymi ze strony internetowej PUP.
Urząd Pracy nie ponosi odpowiedzialności za awarię portalu praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
Wniosek złożony w formie papierowej musi być opatrzony podpisem złożonym na wniosku oraz wszystkich załącznikach przez osobę umocowaną do reprezentowania pracodawcy.
Pracodawca w terminie naboru składa wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Pińczowie właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności (zgodnie z dokumentem rejestrowym lub innym dokumentem wynikającym z odrębnych przepisów). Wniosek pracodawcy, którego siedziba i miejsce prowadzenia działalności znajduje się poza terenem powiatem pińczowskim  pozostanie bez rozpatrzenia
  1. Wnioski złożone poza wskazanym terminem pozostaną bez rozpatrzenia.
  2. Środki będą przyznawane zgodnie z obowiązującymi zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku.
  3. Wszystkie zaplanowane we wniosku działania  muszą się rozpocząć i być sfinansowane w roku bieżącym.
  4. Wnioski wraz załącznikami złożone w wymaganym terminie rozpatruje się w ciągu 30 dni.
  5. Odmowa przyznania środków nie podlega odwołaniu.
  6. Umowa o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników 
    i pracodawcy może zostać zawarta tylko na działania, które jeszcze się nie rozpoczęły, dlatego też Urząd wymaga, aby przewidywany termin rozpoczęcia danego działania w ramach kształcenia ustawicznego przypadał nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia zakończenia naboru wniosków. 
 
Priorytety wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2025
Limit podstawowy tzw. Pula Ministra:
1) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku. 4) Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
5) Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
6) Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
7) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
8) Rozwój umiejętności cyfrowych.
9) Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Priorytet PM/1
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie
 
Środki w ramach priorytetu 1 przeznacza się na wsparcie kształcenia ustawicznego                                    w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych. Składając wniosek o dofinansowanie z KFS w ramach priorytetu 1 należy udowodnić, że wnioskowana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu pińczowskiego bądź województwa świętokrzyskiego . Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o wyniki badań „Barometru zawodów" 2025 r. : powiat pińczowski,  województwo świętokrzyskie, które zamieszczone są na stronie internetowej:     www.barometrzawodow.pl
 (wykaz zawodów deficytowych znajduje się w dokumentach do pobrania).
 
Priorytet PM/2
Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy
Przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy" w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Przykładowo maszyna istniejąca na rynku od bardzo wielu lat ale, niewykorzystywana do tej pory w firmie wnioskodawcy jest w jego przypadku „nową technologią czy narzędziem pracy". Pod pojęciem procesów należy rozumieć zaś serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu. Przykładowymi kategoriami procesów biznesowych są: proces zarządczy (który kieruje działaniem systemu, np. zarządzanie przedsiębiorstwem lub zarządzanie strategiczne), proces operacyjny (który dotyczy istoty biznesu i źródła wartości dodanej, np. zaopatrzenie, produkcja, marketing, sprzedaż), proces pomocniczy (który wspiera procesy główne, np. księgowość, rekrutacja, wsparcie techniczne) https://www.gov.pl/web/popcwsparcie/zarzadzanie-procesami-biznesowymi-bpm
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/będą wdrożone nowe procesy, technologie                 i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane                z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku               z wdrożeniem nowego procesu.
W przypadku ubiegania się o środki w ramach w/wym. Priorytetu wymagane jest wypełnienie załącznika nr 9 do wniosku.

Priorytet PM/3 - Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 r. - nie będzie realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pińczowie
 
Ze środków w ramach priorytetu 3 mogą skorzystać pracodawcy prowadzący działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi              z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371). Przywołane rozporządzenie dotyczy gmin w województwach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim oraz śląskim. Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy  z powołaniem się na odpowiedni przepis.
Priorytet PM/4
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej              i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet 4 adresowany jest do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności. Zachęca do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania             i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia zawierające tematykę, w ramach której pracodawcy              i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
a) do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
b) dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
c) rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania
i relacje w zespołach,
d) do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,
e) na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,
f) dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki
nieprawidłowości.
Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu. Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym              i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. W obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów. Rady Pracowników pełnią istotną rolę w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.
 
Priorytet PM/5
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej
Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Brak jest konkretnych kryteriów dostępu tzn. że o środki może aplikować każdy zainteresowany pracodawca.
Zdrowie psychiczne jest tak samo ważne, jak zdrowie fizyczne. Oba te aspekty życia wzajemnie się dopełniają. Kiedy nasze zdrowie jest w równowadze, możemy sprawnie działać, aktywnie pracować, uczyć się i funkcjonować. Zaburzenia i choroby zdrowia psychicznego znacznie utrudniają prowadzenie satysfakcjonującego życia również zawodowego i to bez względu na wiek. W Polsce oficjalne dane mówią o tym, że na depresję choruje 1,5 miliona osób. Brak świadomości problemu oraz stygmatyzacja osób dotkniętych chorobami i zaburzeniami psychicznymi może zaburzać te statystyki                                 i w rzeczywistości chorujących osób może być znacznie więcej. Zadbanie o swój dobrostan (i swoich pracowników), zapobieganie wypaleniu zawodowemu, rozładowywanie nadmiernych napięć pozwala minimalizować rozwinięcie choroby psychicznej, dlatego tak ważna jest higiena zdrowia psychicznego, którą należy utrzymywać na co dzień.
Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego         w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy. Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające           i produktywne miejsca pracy. Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to: ✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego ✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi ✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy ✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych ✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
Priorytet PM/6
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy
W ramach priorytetu 6 mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców. Zdecydowano             o rezygnacji z zezwolenia na dostęp dla polskich pracowników (to samo dotyczy pracodawców), aby środki tego priorytetu skierować tylko na potrzeby pracowników cudzoziemców.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
a) doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży,
b) doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu,
c) rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
Powyższa lista nie jest katalogiem zamkniętym i każdy pracodawca może określić własną listę potrzeb.
W przypadku ubiegania się o środki w ramach w/wym. Priorytetu wymagane jest wypełnienie załącznika nr 10 do wniosku.
 
Priorytet PM/7
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych        i opiekuńczych
Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje – polegającą na: stacjonarnym i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych – czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym. Obecnie, biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych. Warunkiem skorzystania    z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.
W przypadku ubiegania się o środki w ramach w/wym. Priorytetu wymagane jest wypełnienie załącznika nr 11 do wniosku.
 
Priorytet PM/8
Rozwój  umiejętności cyfrowych.
 
Postęp technologiczny i cyfrowy jest coraz bardziej obecny w życiu każdego człowieka i będzie skutkować istotnymi zmianami w strukturze zatrudnienia oraz popycie na konkretne zawody i umiejętności. Bardzo ważne jest aby osoby funkcjonujące na rynku pracy były wyposażone w umiejętności, które nie będą się szybko dezaktualizować i pozwolą na stały rozwój posiadanego doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Z punktu widzenia pracodawców w perspektywie wieloletniej ważne będzie to, by kadry gospodarki dysponowały nowoczesnymi umiejętnościami, potrzebnymi w scyfryzowanych branżach oraz gospodarce obiegu zamkniętego. Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie. W przypadku niniejszego priorytetu należy również pamiętać, że w obszarze kompetencji cyfrowych granica pomiędzy szkoleniami zawodowymi, a tzw. miękkimi nie jest jednoznaczna. Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem. W każdej dziedzinie gospodarki i w większości współczesnych zawodów kompetencje cyfrowe nabierają kluczowego znaczenia. Dlatego pracodawcy coraz częściej poszukują takich pracowników, którzy będą rozumieć potrzebę funkcjonowania w cyfrowym świecie i – przede wszystkim – sprawnie i twórczo posługiwać się narzędziami nowych technologii. Kompetencje cyfrowe to nie tylko obsługa komputera i programów. Wraz z postępem technologicznym zmienia się ich zakres. Dziś kompetencje cyfrowe to także umiejętności korzystania z danych i informacji, umiejętności porozumiewania się i współpracy, tworzenie treści cyfrowych, programowanie, kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem. 20 Z jednej strony zapotrzebowanie na kompetencje cyfrowe stale rośnie, ponieważ pojawiają się nowe zawody i kwalifikacje, które wymagają od pracowników nowych umiejętności, a poruszanie się w cyfrowej rzeczywistości staje się tak samo ważne jak umiejętność czytania i pisania. Z drugiej strony deficyty kompetencji cyfrowych można znaleźć w praktycznie każdej grupie zawodowej: wśród menedżerów i techników, wśród sprzedawców i pracowników biurowych. Te deficyty ograniczają możliwość rozwoju przedsiębiorstw. Nowe zawody związane z rewolucją cyfrową to nie tylko domena branży IT, jak na przykład specjalista big data (osoba, która zajmuje się analizowaniem i przygotowywaniem rekomendacji biznesowych z ogromnych zbiorów danych) czy specjalista do spraw cyberbezpieczeństwa (przeciwdziała zagrożeniom płynącym z internetu). To także zawody, takie jak traffic manager (zajmuje się analizowaniem ruchu na stronach www) czy też menedżer inteligentnych domów, które posiadają system czujników i detektorów oraz zintegrowany system zarządzania (https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/004171). Należy pamiętać, że PKD Wnioskodawcy nie jest w tym przypadku istotne. Dotyczy wszystkich wnioskodawców
W przypadku ubiegania się o środki w ramach w/wym. priorytetu wymagane jest wypełnienie załącznika nr 12 do wniosku
 
Priorytet PM/9
 Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną
Priorytet  adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko
pojętej ekologii.
Transformacja energetyczna oznacza rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech filarach:
a) dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,
b) decentralizacja – dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych
odnawialnych źródeł energii o mniejszej mocy,
c) digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe
będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa
opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami na hurtowym
rynku energii).
 
 
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien wykazać powiązanie zakresu obowiązków pracownika z wnioskowanym szkoleniem.
 
Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.
Dofinansowanie w ramach tego priorytetu może otrzymać pracodawca, który                             w przekonywujący sposób uzasadni, że dla prawidłowego działania jego firmy bądź dla jej ratowania niezbędne jest nabycie konkretnych umiejętności wraz z wiarygodnym uzasadnieniem.
Przy rozpatrywaniu wniosku Starosta uwzględnia:
1) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
2) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
3) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS         
 w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku (wymagane jest porównanie minimum trzech ofert, spośród których należy wybrać jedną ofertę) ;
4) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
5) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
6) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
7) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku,
z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
 
Uwaga: Nabory wniosków będą powtarzane do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel, a o ich kolejnych terminach będziemy informować  za pośrednictwem strony internetowej.
_________________________________________________________________________
Wniosek zamieszczony jest na stronie http://pinczow.praca.gov.pl/ w zakładce:  Urząd - Dokumenty do pobrania – Pracodawcy i przedsiębiorcy (pobierz)

Załączniki

barometr zawodów powiat pińczowski
barometr zawodów powiat pińczowski.pdf 105 KB
ZASADY
ZASADY.doc 65 KB
załącznik nr 11 (priorytet 7)
załącznik nr 11 (priorytet 7).docx 14 KB
Załącznik nr 3- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis
Załącznik nr 3- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.pdf 715 KB
Załącznik nr 2 oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis
Załącznik nr 2 oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis.doc 37 KB
/33012974
/33012974 41 KB
załacznik nr 10 (priorytet 6 )
załacznik nr 10 (priorytet 6 ).doc 50 KB
załacznik nr 9 (priorytet 2 )
załacznik nr 9 (priorytet 2 ).docx 43 KB
/33012968
/33012968 147 KB
ogłoszenie I nabór
ogłoszenie I nabór.doc 120 KB
barometr zawodów woj. świętokrzyskie
barometr zawodów woj. świętokrzyskie.pdf 106 KB
wniosek KFS 2025 (1)
wniosek KFS 2025 (1).docx 147 KB
załacznik nr 12 (priorytet 8) (1)
załacznik nr 12 (priorytet 8) (1).docx 42 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display